12 Ağustos 2013 Pazartesi

coco chanel; gösterişin altında yatan hüzün…




coco chanel; gösterişin altında yatan hüzün…

                Coco Chanel’in Stravinski’yle aşkını anlatan filmi 2009 yılında Antalya Altın Portakal Film Festivali’nde izlemiş, onun hayatından etkilenmiştim. Daha sonra bir film daha izledim onun hayatını anlatan. Oradaki hikayeyle, bu otobiyografik roman örtüşüyor biraz.

                Babasının satış yapmak için sık sık evden ayrılıp başka yerlere gitmesi,  onları yanında götürmemesi, serüvenci hali, yalanları dolanları, ihanetleri, annesinin hastalığı,  Coco’da derin bir acı bırakıyor.  Annesini kaybettikten sonra kiliseye verilmeleri, onu daha çocuk yaşta bilinçlendirmiş, hayattan ailesinin intikamını almak üzere programlamıştır kendisini.

                Terzilikten modayı yönlendiren Coco Chanel’e doğru uzanan yolda insanlardan yardım almasını bilmiş, yeteneği ve cesareti ona yol gösterici olmuş.

                En şaşalı günlerinde bile ailesinin trajedisi onu yalnız bırakmamış, kardeşlerini, halasını ve yeğenlerini kollamış.

                Benim aile geçmişimle tam benzer olmasa da; baba ve annelerimizin ortak yönleri olması, çektiği acıların bana tanıdık gelmesi, bana Coco Chanel’in hayatını sevdirdi.

                Trajedi dolu ailelerde yetişen bazı kızlar, acılardan parlak bir yıldıza dönüştürüyorlar kendilerini ve hayata yön veriyorlar.

                Atalarından gelen hayatta kalma savaşı onların ruhuna işliyor belki de, gözü pek ve cesaretli oluyorlar.               

İmren Tüzün

©Bütün Hakları Saklıdır / All Right Reserved

14.07.2011
CHANEL / RÜYA GİBİ BİR HAYAT / ALFONSO SIGNORINI / ÇEVİREN EREN YÜCESAN CENDEY

TURKUAZ KİTAP – ARALIK 2010

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder